אמצעי מניעה כל מה שצריך לדעת על קונדומים

כשמדובר באמצעי מניעה, קונדומים הם אחת משיטות המניעה הפופולריות והנפוצות ביותר. הם זולים, קלים למציאה, ומגיעים במגוון צורות, גדלים ומרקמים כדי להתאים להעדפות שונות. קונדומים מציעים מספר יתרונות, כולל היותם הסוג היחיד של אמצעי מניעה שיכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהומים המועברים במגע מיני (STI), כגון HIV, הרפס, עגבת ועוד.

קונדומים נחשבים בדרך כלל לאמצעי המניעה האמין ביותר כאשר משתמשים בהם כראוי ובעקביות. על פי דו"ח משנת 2020 של מכון גוטמאכר, כשני שלישים מהמבוגרים הפעילים מינית בגילאי 15-44 בארצות הברית משתמשים או השתמשו אי פעם בקונדום בחייהם. הדו"ח מצא כי כ-32% מהנשים ו-25% מהגברים בגילאי 15-44 דיווחו על שימוש בקונדום במהלך המפגש המיני האחרון.

בעוד קונדומים קיימים כבר מאות שנים, הקונדומים של היום הם הרבה יותר מתקדמים ונועדו לספק הגנה טובה יותר. במאמר זה נדון בכל מה שצריך לדעת על קונדומים, כולל כיצד להשתמש בהם נכון, הסוגים השונים הקיימים והיתרונות של שימוש בקונדומים כאמצעי מניעה.

מהו קונדום וכיצד הוא פועל?

קונדום הוא נדן דק או מחסום הנלבש על איבר מינו של גבר במהלך קיום יחסי מין. הוא עשוי מחומר קל ונמתח המכסה את הפין ואת הפיר, ואף יכול לכסות את האשכים. קונדומים יכולים להיות עשויים מלטקס, שהוא חומר המופק מעצי גומי, או פוליאוריתן או ניטריל, שהם חומרים מעשה ידי אדם.

המטרה העיקרית של קונדום היא למנוע מהזרע להיכנס לנרתיק ולהפרות ביצית, ובסופו של דבר למנוע הריון. קונדומים משמשים גם כמחסום, ומפחיתים את הסיכון להעברת מחלות מין.

כיצד להשתמש בקונדום

שימוש נכון בקונדום חיוני על מנת להבטיח הגנה נאותה ולמנוע התפשטות מחלות מין. זה יכול להיות קצת מאיים בפעם הראשונה, אבל ברגע שאתה מבין את התהליך, זה די קל.

לפני שאתם לובשים את הקונדום, הקפידו לבדוק את תאריך התפוגה וכן אם יש סימני נזק. אם יש סימני נזק, כגון קרעים או קרעים, אין להשתמש בקונדום ולהשליך אותו מיד. השתמשו במקום זאת בקונדום חדש. לפני לבישת הקונדום, מרחו כמות נדיבה של חומר סיכה על בסיס מים על החלק החיצוני של הקונדום. זה יעזור להפחית את הסיכון של שבירת הקונדום. כאשר אתה מוכן לשים את הקונדום, ודא שהפין זקוף לחלוטין ומשוך לאחור כל עורלה עודפת. גלגלו את הקונדום לכל אורך הפין, תוך הקפדה להשאיר מעט מקום נוסף בחלק העליון. אחרון חביב, החזיקו את הקונדום במקומו בבסיס הפין במהלך קיום יחסי מין כדי למנוע ממנו להחליק. כשתסיימו, הקפידו לקשור קשר בקונדום ולהשליך אותו כראוי לפח האשפה.

סוגי קונדומים

ישנם סוגים רבים ושונים של קונדומים הזמינים בשוק כיום. הנה כמה מהסוגים הפופולריים ביותר:

• קונדומים לטקס: קונדומים לטקס הם סוג הקונדום הנפוץ ביותר ומציעים הגנה חזקה מפני מחלות מין והריון.

• קונדומים שאינם לטקס: קונדומים שאינם לטקס, כגון קונדומים פוליאוריתן וניטריל, הם בחירה טובה עבור אנשים אלרגיים לטקס, שכן הם עשויים מחומרים ברמה רפואית ומציעים הגנה דומה מפני זיהומים המועברים במגע מיני.

• קונדומים פנימיים: קונדומים פנימיים, הידועים גם בשם קונדומים נשיים, מוחדרים לנרתיק לפני קיום יחסי מין ומציעים הגנה מפני הריון ומחלות מין.

• קונדומים חדשניים: קונדומים חדשניים, כגון קונדומים בטעמים או קונדומים זוהרים בחשיכה, עשויים להציע קצת כיף נוסף במהלך יחסי מין, אך עשויים שלא להציע את ההגנה הטובה ביותר מפני מחלות מין מכיוון שהם אינם עשויים מאותם חומרים חזקים כמו קונדומים קונבנציונליים.

יתרונות השימוש בקונדום

ישנם יתרונות רבים לשימוש בקונדומים כאמצעי מניעה. הנה כמה מהיתרונות העיקריים:

• קונדומים יעילים מאוד כאשר משתמשים בהם נכון. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) כאשר משתמשים בו בצורה נכונה ועקבית, קונדומים לטקס מספקים שיעור יעילות של 85-98% במניעת הריון.

• הם זמינים באופן נרחב ובמחיר סביר מאוד. קונדומים נמכרים ללא מרשם ברוב החנויות או שניתן לרכוש אותם באינטרנט. הם בדרך כלל סבירים מאוד כאשר נרכשים בכמויות גדולות.

• הם מציעים הגנה מפני מחלות מין. בשימוש נכון, קונדומים הם הסוג היחיד של אמצעי מניעה המציע גם הגנה

בלוג סקס - מאמרים נוספים

הוא מורכב העולם של נערות ליווי תובנה על המקצוע השנוי במחלוקת

הוא מורכב העולם של נערות ליווי: תובנה על המקצוע השנוי במחלוקת

נערות ליווי, הידועות גם בשם נערות ליווי, הן כבר מזמן נושא של קסם, סקרנות ומחלוקת. מלהיות מוצגת כפיתוי מפתה בתרבות הפופולרית ועד להיות מושמצת כנשים לא מוסריות, המקצוע של להיות נערת ליווי היה סטיגמה כבדה…
הוא מורכב העולם של נערות ליווי: תובנה על המקצוע השנוי במחלוקת
העולם המרתק של נערות ליווי מבט מקרוב על חייהן של בנות לוויה מקצועיות

העולם המרתק של נערות ליווי: מבט מקרוב על חייהן של בנות לוויה מקצועיות

נערות ליווי, הידועות בכינוין נערות ליווי, היו נושא לסקרנות ולמחלוקת בחברה שלנו. לעתים קרובות מוצג בתקשורת כסמל של ארוטיקה והנאה, יש כל כך הרבה יותר חברים מקצועיים אלה ממה שנראה לעין. בפוסט בבלוג זה, נבחן…
העולם המרתק של נערות ליווי: מבט מקרוב על חייהן של בנות לוויה מקצועיות
10 טיפים סקס כדי לתבל את המשחק בחדר השינה שלך

10 טיפים סקס כדי לתבל את המשחק בחדר השינה שלך

סקס הוא חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים רומנטית. זוהי דרך עוצמתית להביע אהבה, לחזק אינטימיות ולהתחבר לבן הזוג שלך ברמה עמוקה יותר. אבל כמו כל היבט של מערכת יחסים, סקס דורש מאמץ, יצירתיות וחקירה…
10 טיפים סקס כדי לתבל את המשחק בחדר השינה שלך
עלייתן של נערות ליווי מבט מקרוב על עולם החברות ברמה גבוהה

עלייתן של נערות ליווי: מבט מקרוב על עולם החברות ברמה גבוהה

כשאנשים שומעים את המונח "נערות ליווי", מוחם עשוי מיד לקפוץ לתמונות של פעילויות בלתי חוקיות או מפעלים מפוקפקים. עם זאת, המציאות של נערות ליווי בעולם המודרני רחוקה מהקונוטציות השליליות הללו. למעשה, עולם נערות הליווי הפך…
עלייתן של נערות ליווי: מבט מקרוב על עולם החברות ברמה גבוהה

בלוג סקס